Melanie Paschke: Catalogue data in Autumn Semester 2016

Name Dr. Melanie Paschke
Address
Zurich-Basel Plant Science Center
ETH Zürich, TAN D 5.2
Tannenstrasse 1
8092 Zürich
SWITZERLAND
Telephone+41 44 632 60 22
Fax+41 44 632 18 26
E-mailmelanie.paschke@usys.ethz.ch
URLhttp://www.plantsciences.uzh.ch/aboutus/pscstaff/paschke.html
DepartmentBiology
RelationshipLecturer

NumberTitleECTSHoursLecturers
151-0091-10LEngineering Tool IV: Scientific Writing Restricted registration - show details
All Engineering Tool courses are for MAVT-Bachelor students only.

Number of participants limited to 50.
0.4 credits1KU. Brändle, M. Paschke
AbstractParticipants acquire scientific writing basics as a core competency to communicate with different audiences. They apply important methods and tools to refine a scientific question, research and evalutate the necessary information, quote and paraphrase, and to plan the structure of their own text.
ObjectiveStudents are able to
- derive and structure ideas for a text starting from a scientific question using simple techniques
- find literature sources, check their relevance and completeness, organize them with a suitable tool and cite correctly
- apply a reading technique for summarizing a text
- distinguish plagiarism, quotation and paraphrase in texts using the presented criteria and correctly cite or paraphrase external content
- use and cite information from the Internet correctly
- plan and structure specialized texts that refer to different target groups
ContentKURSPROGRAMM
1.Halbtag: Recherchieren und Lesen
(1) Auf Vorhandenem aufbauen
(2) Ideen generieren
(3) Recherchieren
(4) Quellen beurteilen

2.Halbtag: Paraphrasieren nicht Plagiarisieren (1 Nachmittag, 3 Stunden, 15 min Pause)
(1) Verantwortlich sein: der Wert des eigenständigen Denkens
(2) Regeln und Anweisungen: was ist ein Plagiat, wie wird es an der ETHZ gehandhabt, Eigenständigkeitserklärung, Prüfwerkzeuge
(3) Zitieren und Paraphrasieren - so geht's
(4) Paraphrasieren oder Zitieren?
(5) Lesen und verstehen
(6) Vom Umgang mit Quellen und Material aus dem Internet

3.Halbtag: Einen Text strukturieren und generieren
(1) Verwendung einer Standard-Textstruktur als Vorlage für ein Outline
(2) Ein Grundgeruest mit Abschnitten erstellen
(3) Eine Textabschnitt schreiben

LEHRFORMEN
- Inputs: Kurzvorträge
- Uebungen: während des Nachmittags selbständig in Moodle anhand von Fallstudien
- Feedback und Diskussion: Lösungen der Studierenden via Moodle an Dozentenbeamer und Besprechen durch die Dozierenden

Zu allen Inhaltsteilen gibt es Übungsteile in Moodle, für die ein Laptop mit funktionierendem Internetanschluss benötigt wird.
LiteratureLernmaterialien: Wissenschaftliches Schreiben, WiSch (bachelor's level): https://moodle-app2.let.ethz.ch/course/view.php?id=132
Prerequisites / NoticeComputer für Online-Übungen während der Veranstaltung.
551-0209-00LSustainable Plant Systems (Seminar)2 credits2SM. Paschke, further lecturers
AbstractParticipants will be able to discuss and understand sustainability in the context of plant science research
ObjectiveKey objectives for the seminar are that (1) participants will be able to discuss issues of sustainability in the context of plant science research topics, e.g. how a specific research topic is important for understanding and advancing sustainability of plant systems and that (2) participants will be able to phrase their own visions for sustainability in plant sciences, their group work topic and their own MSc or PhD project. Plant science research topics will be on conservation agriculture, agro-ecology, plant breeding for orphan crops and methane emissions from wetland ecosystems.