851-0144-21L  Philosophical Issues and Problems in Theoretical Computer Science

SemesterHerbstsemester 2016
DozierendeG. Sommaruga, J. Copeland, D. Proudfoot
Periodizitäteinmalige Veranstaltung
LehrspracheEnglisch
KommentarParticularly suitable for students of D-INFK



Lehrveranstaltungen

NummerTitelUmfangDozierende
851-0144-21 VPhilosophical Issues and Problems in Theoretical Computer Science28s Std.
Mo/213:15-15:00LFW C 11 »
Mi/213:15-15:00LFW C 1 »
G. Sommaruga, J. Copeland, D. Proudfoot

Katalogdaten

KurzbeschreibungThis course studies philosophical issues concerning computers and computing.
Topics include: information (and information content), computational complexity, the Turing Test for computer thought; the "Chinese Room" argument against the possibility of strong AI; connectionist AI; consciousness; the Church-Turing thesis; computational and hypercomputational models of mind; and free will.
Lernziel- Exhibit a general understanding of the philosophy and history of computing.
- Explain central problems in the field and their potential solutions, independently and at a level requiring in-depth knowledge and critical understanding.
- Communicate clearly in writing about topics in this field.

Leistungskontrolle

Information zur Leistungskontrolle (gültig bis die Lerneinheit neu gelesen wird)
Leistungskontrolle als Semesterkurs
ECTS Kreditpunkte3 KP
PrüfendeG. Sommaruga, J. Copeland, D. Proudfoot
Formbenotete Semesterleistung
PrüfungsspracheEnglisch
RepetitionRepetition ohne erneute Belegung der Lerneinheit möglich.

Lernmaterialien

Keine öffentlichen Lernmaterialien verfügbar.
Es werden nur die öffentlichen Lernmaterialien aufgeführt.

Gruppen

Keine Informationen zu Gruppen vorhanden.

Einschränkungen

Keine zusätzlichen Belegungseinschränkungen vorhanden.

Angeboten in

StudiengangBereichTyp
Doktorat Departement Geistes-, Sozial- und StaatswissenschaftenLehrangebot Doktorat und PostdoktoratWInformation
GESS Wissenschaft im Kontext (Science in Perspective)PhilosophieWInformation
GESS Wissenschaft im Kontext (Science in Perspective)D-INFKWInformation